mandag, oktober 24, 2016

Morgenfuglene og jeg...


Og plutselig skjønte jeg hvorfor juletrærne måtte byttes ut med fugler i dag! Jeg begynte nemlig med å lage juletrekort, men fikk det ikke til. Det løsnet faktisk ikke før jeg plutselig fikk en idé om å lage noe med fugler på. Og nå skjønner jeg hvorfor. Det sier seg selv at når man er våken kl. 04.00 (fordi kjæresten drar på jobb da og egentlig er stille som en mus, men så våknet jeg likevel...), spiser frokost kl. 05.00 og er i gang med å lage kort kl. 06.00 - da må det jo bli et kort med morgenfugler på! 

Brunt er virkelig en farge jeg så og si aldri bruker - verken på kort, klær eller i interiøret. Jeg får det liksom ikke til. Og sånn føltes det i dag også, når jeg strevde med de brune juletrærne mine. Men, så knakk jeg en aldri så liten kode, tror jeg. Jeg skjønte plutselig at jeg trenger jo ikke lage kort i en stil andre bruker selv om jeg bruker en farge som oftest er knyttet til den stilen. Jeg kan jo tenke Åshild læll. Tanken om kant-elding og vintageteknikker ble lagt i en skuff og fram kom morgenfuglkortet som, om jeg får lov til å si det selv, faktisk ble ganske fint. Og brunt. Holy macarony - kanskje jeg må lage kort kl. 6 om morran litt oftere? 

Bakgrunnspapir - fra Papirdesign
Stempel - fra Norsk Stempelblad AS
Trepynt - kjøpt hos korthobby.no
Dies - MemoryBox (blader & fugl) og Kort & Godt (ramme med søm)





1 kommentar

Maya sa...

Veldig stilig kort! Hehe, morgenscrapping skal ikke undervurderes! Elsker den tida på døgnet før alle våkner og jeg kan sette meg på scrapperommet. :)